Misja i strategia

Misja Uczelni 

Akademia Bialska im. Jana Pawła II nawiązując do tradycji powstałej w 1628 r. Akademii Bialskiej w tym mieście ma aspiracje stać się w pełni nowoczesną akademicką szkołą wyższą. W dążeniu do akademickości jej misją jest kształcenie młodzieży na wysokim poziomie jakościowym na studiach I, II stopnia ze szczególnym uwzględnieniem dziedziny nauk o zdrowiu z kierunkami: fizjoterapia, pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, turystyka i rekreacja, zdrowie publiczne oraz nauk ekonomicznych i nauk społecznych, a także inicjowanie i prowadzenie badań naukowych, w tym działań na rzecz rozwoju miasta i regionu. W wyniku tych działań w ciągu najbliższych kilku lat uczelnia winna uzyskać pierwsze uprawnienia doktoryzowania w dziedzinie nauk o zdrowiu.

             p1730589.jpg    fotografia_nr_1_rozpoczecie_roku_akademickiego_2014-2015_psw_w_bialej_podlaskiej.jpg    p1730624.jpg

Strategia rozwoju

img_4317.jpg


Akademia Bialska im. Jana Pawła II jest publiczną uczelnią zawodową, która prowadzi kształcenie na studiach o profilu praktycznym.
Uczelnia została utworzona w 2000 r. jako Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, a w 2023 r. zmieniła nazwę na obecną. Od początku zadaniem Akademii Bialskiej było 
prowadzenie kształcenia uwzględniającego potrzeby
otoczenia społeczno-gospodarczego, co zostało ostatnio podkreślone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki,
w Ustawie 2.0, wyznaczając tym samym kierunki
rozwoju Uczelni na kolejne lata.


Świadomi oczekiwań jakie ma młodzież z terenu Polski wschodniej oraz pełni zrozumienia dla potrzeb, które wyrażane są przez społeczność lokalną, wyznaczamy następujące cele strategiczne służące rozwojowi Uczelni:

  • kształcenie studentów oparte na praktyce i badaniach naukowych;
  • inwestycja w rozwój naukowy kadry dydaktycznej;
  • realizacja oczekiwań i potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego w zakresie kształcenia;
  • usprawnianie zarządzania uczelnią;
  • promowanie postaw proekologicznych;

Do każdego z celów strategicznych planowane są następujące działania:

Kształcenie studentów oparte na praktyce i badaniach naukowych

  • Kształtowanie studentów na kreatywnych, pewnych swoich możliwości obywateli, którzy będą mieli wpływ na rozwój społeczeństwa w wymiarze lokalnym i globalnym.
  • Wspieranie edukacji podyplomowej i kształcenia ustawicznego.
  • Zwiększanie kompetencji studentów poprzez ich aktywny udział w projektach badawczych, społecznych i edukacyjnych.
  • Dalsza integracja programów studiów z praktyką. Zaopatrzenie absolwentów w wiedzę akademicką, umiejętności interdyscyplinarne i kompetencje zawodowe odpowiadające wymaganiom i wyzwaniom rynku pracy.
  • Doskonalenie jakości kształcenia na istniejących kierunkach studiów i tworzenie nowej oferty edukacyjnej odpowiadającej aktualnym potrzebom rynku pracy.
  • Otwarcie nowych specjalności i kierunków związanych z dbałością o środowisko naturalne.

                   dsc_0203.jpg    28cc8548-7989-453e-b44a-79bb3f3642c4.jpeg

  • Umożliwienie personalizacji kształcenia poprzez dostosowanie edukacji do indywidualnych potrzeb oraz rozwijanie pasji i talentów.
  • Pobudzanie studentów do rozwoju ich indywidualnych zdolności.
  • Rozwijanie zaangażowania studentów poprzez system stypendialny.
  • Umiędzynarodowienie kształcenia poprzez stworzenie możliwości zdobywania wiedzy w uczelniach zagranicznych.
  • Pozyskiwanie kandydatów na studia z zagranicy, ze szczególnym nastawieniem na kraje Bliskiego i Dalekiego Wschodu.
  • Powiększenie oferty edukacyjnej o studia w języku angielskim, ale również stworzenie możliwości studiowania dla obcokrajowców w języku polskim organizując im naukę języka.
  • Przygotowywanie studentów do rozwoju ich karier poza regionem poprzez szerszą implementację programów ERASMUS+, funduszy norweskich i innych.
  • Wprowadzenie „dodatku dydaktycznego”, motywującego zaangażowanie kadry w prowadzenie zajęć na bardzo wysokim poziomie.
  • Wprowadzenie programu „super belfer” podnoszącego potencjał dydaktyczny pracowników i tworzącego więź na linii uczeń - mistrz.
  • Wsparcie osób niepełnosprawnych poprzez dostosowanie dydaktyki i infrastruktury Uczelni.

Inwestycja w rozwój naukowy kadry

  • Dążenie do doskonałości w dydaktyce poprzez rozwój w badaniach naukowych polegających na poprawie efektywności i jakości z wykorzystaniem mechanizmów wynagradzania.
  • Stworzenie ścieżek rozwoju kariery oraz warunków rozwoju naukowego dla najbardziej utalentowanych pracowników w powiązaniu z istniejącym systemem stypendiów naukowych.
  • Wsparcie kreatywności pracowników i zapewnienie im możliwości rozwoju i realizacji działań w zakresie badawczo-dydaktycznym w oparciu o nowoczesne zaplecze szkoleniowe i infrastrukturę badawczą.
  • Przyciąganie pracowników gwarantujących najwyższą jakość kształcenia i możliwość edukowania wysokokwalifikowanych kadr w centrach badawczych.
  • Promocja osiągnięć naukowych, zwiększenie ich wpływu na rozwój innowacyjności oraz komercjalizację wyników badań.
  • Rozwój Uczelni polegający na pozyskiwaniu do współpracy naukowców i dydaktyków rozpoznawalnych międzynarodowo.

         img_0484.jpeg    image00053.jpeg

Realizacja oczekiwań i potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego

  • Zwiększanie możliwości w obszarze edukacji, badań naukowych i komercjalizacji wyników badań poprzez rozwijanie współpracy krajowej i międzynarodowej.
  • Wzmacnianie relacji z politykami, samorządem i przedsiębiorcami oraz związkami i organizacjami pożytku publicznego, aby wzmocnić postrzeganie Uczelni jako jednostki wiodącej, o ugruntowanej i stabilnej pozycji.
  • Partycypacja w realizacji ambitnych projektów lokalnych.
  • Wspieranie studentów w zatrudnianiu poprzez podpisywanie umów i porozumień z pracodawcami.
  • Podpisanie porozumień o współpracy w zakresie działalności naukowej, badawczej, produkcyjnej i dydaktycznej z krajowymi i zagranicznymi podmiotami otoczenia społeczno-gospodarczego.

Usprawnianie zarządzania uczelnią

  • Zwiększanie efektywności kształcenia i usuwanie barier w osiągnięciu celów i aspiracji w byciu wiodącą Uczelnią zawodową w Polsce.
  • Rozwój oparty na silnych stronach, kreowanie marki Uczelni – osiąganie ambitnych celów strategicznych
  • Identyfikacja potencjalnych obszarów inwestycyjnych.
  • Utrzymanie długoterminowej stabilności finansowej.
  • Wzrost efektywności zarządzania Uczelnią poprzez wsparcie rozwoju grupy pracowników niebędących nauczycielami akademickimi oraz wypracowanie efektywnego systemu motywacyjnego.
  • Propagowanie informacji na temat Uczelni w mediach.
  • Udostępniane obiektów sportowych Uczelni dla ważnych i prestiżowych wydarzeń wzmacniających wizerunek Akademii Bialskiej.

                  image00004.jpeg     img_1849.jpeg

Promowanie ekologii i postaw proekologicznych

  • Kształcenie studentów uwzgledniające troskę o środowisko naturalne.
  • Promowanie ekologicznych rozwiązań.
  • Inwestycje w energooszczędne i tanie zaplecze mieszkaniowe dla studentów mające na celu pozyskanie dodatkowych kandydatów na studia.

flagi.webp

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Uczelnia dostępna dla wszystkich", numer POWR 03.0500-00-A050/20

O projekcie

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce oraz o naszej polityce prywatności. 
Czytaj więcej