Skargi i wnioski

Akademia Bialska im. Jana Pawła II
przyjmuje i rozpatruje skargi i wnioski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

  1. Zasady i tryb załatwiania skarg i wniosków:
    1. Prawo składania skarg i wniosków przysługuje obywatelowi bez konieczności wykazywania posiadania interesu prawnego w sprawie.
    2. Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

  2. Przedmiotem skargi może być w szczególności:
    1. zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez uczelnię lub jej pracowników;
    2. naruszenie praworządności lub interesów skarżących;
    3. przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie sprawy.

  3. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:
    1. ulepszenia organizacji;
    2. wzmocnienia praworządności;
    3. usprawnienia pracy;
    4. zapobiegania nadużyciom;
    5. ochrony własności;
    6. lepszego zaspokajania potrzeb członków wspólnoty akademickiej.

  4. Formy składania skarg i wniosków:
    1. pisemnie na adres Akademia Bialska im. Jana Pawła II, ul. Sidorska 95/97, 21-500 Biała Podlaska;
    2. pismem złożonym osobiście:
      w Kancelarii uczelni, ul. Sidorska 95/97, 21-500 Biała Podlaska,
      I piętro, pokój nr 214.
    3. ustnie do protokołu:
      Dyrektor Gabinetu Rektora, I piętro, pokój nr 202
      ul. Sidorska 95/97, 21-500 Biała Podlaska;
    4. za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej;
    5. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: j.grochowiec@akademiabialska.pl

  5. Rozpatrywanie skarg i wniosków:
    1. Właściwym do rozpatrywania skarg i wniosków jest Rektor.
    2. Właściwym do rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności rektora jest Minister Nauki.
    3. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
    4. Załatwienie skargi lub wniosku w postaci pisemnej odpowiedzi następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę lub wniosek zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.

flagi.webp

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Uczelnia dostępna dla wszystkich, numer POWR 03.0500-00-A050/20

O projekcie

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce oraz o naszej polityce prywatności.  Czytaj więcej