Aktualności

Wirtualna Uczelnia, Microsoft Teams, poczta email - studenci I roku

19.09.2024 Ogólne Student

UWAGA STUDENCI I ROKU
Logowanie do Wirtualnej Uczelni, usługi Teams i poczty email
zostało udostępnione w dniu 02.10.2024

wu-naglowek11.jpg


1. Serwis Wirtualna Uczelnia

Studenci Akademii Bialskiej otrzymują możliwość korzystania z serwisu Wirtualna Uczelnia https://wu.akademiabialska.pl/ za pomocą przeglądarki internetowej. Jest to kompleksowy system komunikacji studenta z Uczelnią. Dzięki niemu student może uzyskać informacje dotyczące m.in. swoich danych osobowych zapisanych w systemie, numeru albumu, przydziałów do grup, uzyskanych ocen, finansów i stypendiów lub pracy dyplomowej. Wirtualna Uczelnia umożliwia również składanie wniosków, wypełnianie ankiet oraz kontakt z dziekanatem, nauczycielami i innymi studentami.

Aktywacja kont studentów I roku w serwisie Wirtualna Uczelnia, następuje pod adresem https://wu.akademiabialska.pl/wu/forgetpass za pomocą nazwy użytkownika (loginu), mającego postać numeru albumu/legitymacji studenta lub numer PESEL oraz adresu email użytego w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).

wu-2-2.jpg

Podczas pierwszego logowania na podany adres email przesyłana jest wiadomość z odnośnikiem prowadzącym do formularza aktywowania/zmiany hasła. Nowe hasło powinno spełniać określone wymagania. Hasło musi być silne. Silne hasła zawierają od 8 do 256 znaków, małe i wielkie litery, cyfry oraz symbole, np. (spacja) ! " # $ % & ' ( ) * + , - . / : ; < = > ? @ [ \ ] ^ _` { | } Hasło nie może zawierać nazwy użytkownika, jego imienia lub nazwiska. Po ustawieniu nowego hasła konto zostaje aktywowane. Należy zalogować się na stronie Wirtualnej Uczelni.

wu-1-1.jpg


2. Usługa Microsoft Teams

Studenci Akademii Bialskiej otrzymują możliwość korzystania z usług platformy Microsoft365 w wersji A3. Bezpłatna usługa Microsoft365 w Internecie obejmuje popularne aplikacje online, dzięki którym nauczyciele i studenci mogą ze sobą współpracować i bezproblemowo się komunikować za pomocą komputera, tabletu lub smartfona oraz możliwość instalacji aplikacji klasycznych (desktopowych) pakietu Office na maksymalnie pięciu komputerach PC / Mac oraz na pięciu tabletach i telefonach, dla pojedynczego użytkownika, do użytku służbowego i prywatnego.

Aplikacje pakietu Office: Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Publisher

Usługi: Teams, Forms, OneDrive, Exchange, SharePoint, Stream

Aktywacja kont i logowanie studentów I roku w platformie Microsoft365, której elementem jest usługa Microsoft Teams, oparta na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi i usług służących do prowadzenia zajęć w trybie synchronicznym, następuje na stronie https://teams.microsoft.com/ za pomocą nazwy użytkownika (loginu) i hasła tymczasowego. Mają one postać:

Login: [Nazwisko][NumerAlbumu]@stud.akademiabialska.pl, przykład: kowalski12345@stud.akademiabialska.pl

Hasło tymczasowe: AB-[PESEL], przykład: AB-99031627394

Numer albumu w loginie powinien mieć postać 5 cyfr. Jeśli został nadany krótszy - należy poprzedzić go zerami, np. 00123.

Podczas pierwszego logowania platforma Microsoft365 wymaga zmiany hasła tymczasowego na własne, spełniające określone wymagania. Hasło musi być silne. Silne hasła zawierają od 8 do 256 znaków, małe i wielkie litery, cyfry oraz symbole, np. (spacja) ! " # $ % & ' ( ) * + , - . / : ; < = > ? @ [ \ ] ^ _` { | } Hasło nie może zawierać nazwy użytkownika, jego imienia lub nazwiska.

Podczas aktywacji konta, platforma Microsoft365 wymaga również instalacji i konfiguracji aplikacji Microsoft Athenticator lub podania pomocniczego adresu email, niezbędnego do odzyskania dostępu do konta. Podany adres email jest weryfikowany poprzez przesłanie na niego kodu weryfikacyjnego. Po podaniu otrzymanego kodu konto zostaje aktywowane. Dział Teleinformatyczny zdecydowanie zaleca stosowanie uwierzytelniania dwuskładnikowego za pomocą kluczy sprzętowych lub aplikacji Microsoft Autehenticator.

Studenci posiadający już konto z poprzednich lat studiów, logują się dotychczasowym loginem i hasłem. 
W przypadku utraty/zapomnienia hasła należy skorzystać ze strony: https://passwordreset.microsoftonline.com/ 

Student może wybrać dogodną dla siebie formę korzystania z usługi Teams.

Materiały szkoleniowe:


3. Poczta email w domenie @stud.akademiabialska.pl

Studenci Akademii Bialskiej otrzymują możliwość korzystania z usługi poczty email w domenie @stud.akademiabialska.pl.

Logowanie do poczty odbywa się tak samo jak do aplikacji Teams - login / adres email pozostaje niezmieniony (np. kowalski12345@stud.akademiabialska.pl), zaś hasło do poczty jest identyczne jak do aplikacji MS Teams. 

Bezpośredni adres logowania do poczty to: https://outlook.office.com/ 



W przypadku problemów z logowaniem do powyższych usług, prosimy o kontakt z Działem Teleinformatycznym na adres email:
helpdesk@akademiabialska.pl

helpdesk-mail-logo.svg
W treści maila należy opisać problem oraz dodać następujące dane: Imię, Nazwisko, nr albumu, kierunek studiów

flagi.webp

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Uczelnia dostępna dla wszystkich", numer POWR 03.0500-00-A050/20

O projekcie

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce oraz o naszej polityce prywatności. 
Czytaj więcej